Thursday 28 June 2012

Sommarmorgon

Idag njuter vi av en perfekt sommarmorgon. Valparna har fått mat och en lekstund. Nu har de somnat bakom min grill. När vi tog första kullen efter Flexi bodde vi på ett annat ställe med trädgård i söder. Om man saknade en valp då kunde man alltid hitta den i djup sömn under eller bakom grillen. Så det är mitt bästa tips om ni har en valp hemma. Skaffa en grill som den kan sova bakom.

We are enjoying a perfect summer´s morning. The puppies have eaten and played for a while. Now they are asleep behind the BBQ which seems to be a perfect place to sleep since it was where we normally found missing puppies from Flexi´s first litter.


Zamora ligger oftast vid trappan och vilar. Då har hon utsikt över gården och alla som kommer och går. Vi har inte haft någon fungerande dörrklocka på många år för det behövs inte. Hon ger skall och man kan nästan höra på henne vem det är som kommer. Jag inbillar mig det i alla fall. 

Zamora`s favourite position is on the front porch where she has an elevated position with a good overview of anybody coming or going. Obviously a door bell is surplus to requirement.


Denna bilden är från igår. Mr Off White hade just vaknat upp från sin eftermiddagslur. Han stod still flera sekunder eftersom han knappt vaknat så jag fick chansen att ta en fin bild.

Mr Off White just woken up from a long afternoon nap. Still sleepy and not jumping around I managed to get a nice picture.


Miss Brown vaknade till av att jag tog bilder. Sedan somnade hon igen.

Miss Brown woke up when she heard me. Then she went back to sleep.


Mr White vaknade inte alls. Han bara sov vidare i eftermiddagsbrisen.

Mr White just kept sleeping.



No comments:

Post a Comment